Τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ είναι ακλόνητα όταν μιλάνε για τη ζημιά που προκαλείται από την πειρατεία πριν από την κυκλοφορία μιας ταινίας, πόσο μάλλον όταν αυτή η ταινία εμφανίζεται στο διαδίκτυο σε ασυνήθιστα υψηλή ποιότητα. Ωστόσο, όταν το The Substance διέρρευσε στο διαδίκτυο υπό αυτές ακριβώς τις συνθήκες, η διαδικτυακή πειρατεία προκάλεσε το αντίθετο αποτέλεσμα. Η σκηνοθέτρια Coralie Fargeat λέει ότι δεν το περίμενε, αλλά όταν οι άνθρωποι είδαν τι ήταν η ταινία, αυτό τους έκανε ακόμα πιο πρόθυμους να δουν το The Substance στον κινηματογράφο.
Πώς συνέβη όμως αυτό;
Σύμφωνα με συνέντευξη της σκηνοθέτριας Coralie Fargeat, ο γίγαντας της κινηματογραφικής βιομηχανίας, Universal, αναμενόταν να διανείμει το The Substance, αλλά η διανομή αντιμετώπισε προβλήματα όταν η εταιρεία ανέπτυξε μια ξαφνική αιμοφοβία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο φινάλε της ταινίας, που κάτι παρόμοιο δύσκολα θα ξαναεμφανιστεί σύντομα, απαιτούσε τρομακτικές ποσότητες αίματος, Αυτό έκανε να ζητήσουν από τη Fargeat να βρει ένα εναλλακτικό τέλος. Εκείνη αρνήθηκε να συμβιβαστεί κάνοντας την Universal να αποχωρήσει από τη διανομή. Ευτυχώς, η διανομή 21.000 λίτρων ψεύτικου αίματος θα γινόταν χάρη σε μια συμφωνία με τον νέο διανομέα, την Mubi.
Στη συνέχεια, το The Substance διέρρευσε στο διαδίκτυο, σε όλο του το αιματηρό μεγαλείο.
«Αυτό που συνέβη στα social media ήταν τρελό. Δεν το περίμενα καθόλου», παραδέχτηκε η Fargeat.
Η είδηση ότι το The Substance είχε διαρρεύσει στο διαδίκτυο εξαπλώθηκε γρήγορα και η ταινία σύντομα έγινε viral.
«Φυσικά, σε κανέναν σκηνοθέτη δεν αρέσει να βλέπει την ταινία του στο διαδίκτυο ενώ θα έπρεπε να είναι στις αίθουσες. Θέλετε ο κόσμος να το δει στις αίθουσες. Είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγεις από αυτό το στερεότυπο, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά κάποιος προσπαθεί να το αποτρέψει», εξήγησε η σκηνοθέτρια.
Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, οι συνήθεις προβλέψεις της πειρατείας που οδηγεί σε οικονομική καταστροφή δεν ήταν μόνο λανθασμένες, αλλά ανατράπηκαν ολοκληρωτικά. Από προϋπολογισμό παραγωγής 18 εκατομμυρίων δολαρίων, το The Substance έγινε σύντομα η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις της Mubi, δημιουργώντας περίπου 82 εκατομμύρια δολάρια στο box office.
«Αυτές οι εικόνες που είδαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν τους ανθρώπους ακόμα πιο πρόθυμους να πάνε στον κινηματογράφο και να ανακαλύψουν την ταινία. Δεν ήθελαν να χάσουν την εμπειρία να το δουν παρέα με άλλους ανθρώπους», αποκάλυψε η Fargeat.
Το The Substance έχει αναμφίβολα αυτό "το κάτι παραπάνω", αλλά ποια από τις πολλές ιδιότητές του συνδυάστηκε για να μετατρέψει μια δυνητικά καταστροφική διαρροή σε μια τονωτική ένεση για τον κινηματογράφο, παραμένει αδιευκρίνιστο. Η σκηνοθέτρια δεν το περίμενε, η Universal προφανώς απέτυχε να το εντοπίσει και τα εκατομμύρια που παρακολούθησαν την ταινία μπορεί να δυσκολεύονται ακόμα να την περιγράψουν. Όμως σίγουρα το αισθάνθηκαν, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.
Αν δεν την έχετε προσέξει, δείτε το τρέιλερ. Αξίζει να τη δείτε! Στον κινηματογράφο καλύτερα. Είναι από τις ταινίες που φτιάχτηκαν για να ικανοποιηθεί ο θεατής και όχι η τσέπη των μεγάλων στούντιο.